סודות של חסד – מסע בין אנשים טובים
23 באפריל 2012 – 14:50 | אין תגובות

לקראת החגים הטלפונים הניידים מוצפים בבקשות תרומה לנזקקים. יש מאיתנו שנענים ויש שדוחים את הבקשה. אמצעי התקשורת מדווחים בהרחבה על פעילות ההתרמה וההתנדבות של עמותות וארגוני צדקה וחסד. ברשתות השיווק מציעים ללקוחות לתרום מוצרי יסוד …

קרא עוד »
ספרות

סופרים

ביקורת ספרות

ספרי ילדים

ספרים מומלצים

ראשי » ספרות, ספרות ממבט חברתי, ספרים, ספרים ברשת, ספרים משומשים

ספרים יד שניה – מיד ליד עם ערך מוסף

פורסם על ידי admin ב 10 במאי 2010 – 10:032 תגובות

ספרים יד שניה - כל המידע הכי שימושיספרי יד שניה הם דרך להעברה – קנייה, מכירה, מסירה, השאלה – של ספרים בין ידיים שונות. הרעיון הוא שספר שנקנה ונקרא יכול לספק עוד קוראים חוץ מאת הקונה הראשון שלו, שהיה לו הכבוד לגרד את החומר שמתחת לציפורניים על הפינות הקשיחות של דפי הספר.

אתם צריכים לדעת – מדובר בספר עם היסטוריה – היסטוריה שהיא לא שלך. לפעמים תמצאו בהם סימון קטן (ואני מקווה שלא בעט), או ספר ספריה נידחת מארקנסו שמפרט את רשימת השואלים החל משנת 1979. זו נוסטלגיה.

אנחנו קוראים ספרים לאורך כל ימי חיינו – אם אלו ספרי פעוטות, ספרי ילדים ונוער וכן בבגרותנו – אם זו קריאה של ספרות עברית, ספרות מתורגמת או קריאה של ז'אנרים שונים (החל בספרי מתח ועד ריאליזם מאגי).

אבל המוצרים הללו, האהובים כל כך, הם מוצרים לכל דבר, והמונים מהם ממלאים את העולם. תעשייה שלמה של הוצאה לאור ושל דפוס עובדת על מנת לספק לנו אספקה שוטפת של ספרים: נקיים, חדשים, לבנים וחלקים.

איך העולם שלנו מתפקד ומגיב למתקפת הנייר הזו? מה על יערות הגשם? מה עם טרנד המיחזור? על כל השאלות האלה ועל רבות אחרות עונה תחום שלם, שהוא עולם הספרים המשומשים.

היכן קונים ספרי יד שניה?

חנויות ספרים משומשים מהווים נקודת מפגש לחובבי ספרות, חובבי אנשים וחובבי נוסטלגיה. ניתן בינות הספרים למצוא פנינים של ממש – למשל הוצאה ראשון של כתבי שלום עליכם או קובץ סיפורים חתום מאת דבורה בארון. יש ספרי יד שניה שיהיו יותר יקרים מההוצאות החדשות שלהם! זה הכל עניין של ביקוש והיצע.

רק בתל אביב ישנן עשרות – מקדמת עדן ועד הלפר בוקס, דרך המוני חנויות קטנטנות ויפות שבהן ניתן לנבור בין ערימות ספרים שאפילו בעלי החנות כבר שכחו שהם קיימים (אבל אל תבנו על זה).

ספרי יד שניה – אפשר גם לבד…

לא חייבים לקנות. אם יש לכם ספרים שאתם לא מעוניינים בהם, אתם יכולים לתרום און לספריות, לעמותות או ללכת על האופציה הפשוטה – להעביר לחבריכם. אתם יכולים לקרוא על קניית ספרים באינטרנט, וגם שם לקנות ספרים יד שניה באיכויות משתנות – ואתם יכולים אפילו לבחור אותן!

מי אתם, ספרים יד שניה?

יש ספרים שפשוט אף אחד לא מוכר או נותן. למשל, קורט וונגוט או צ'אק פאלניוק. מי שכבר השיג אותם, ישאיר אותם אצלו. ספרים שהקורא מזדהה איתם יישארו בביתם של אנשים, קרוב לליבם.

לעומת זאת, רבי מכר תמצאו בקלות, וכן ספרים מיושנים (למשל ספרי פסיכולוגיה במציעים תיאוריות שלא עמדו במבחן הזמן). סטטיסטית, ככל שספר הוא יותר אזוטרי קשה יותר למצוא אותו.

בישראל, תחום הספרים המשומשים הוא בעלייה מתמדת, אך עדיין לא מפותח כמו בארצות הברית או כמו באירופה. בחו"ל ניתן למצוא חנויות ספרים מקוונות שמציעות משלוח עד הבית (שלפעמים יעלה כמו הספר עצמו, צחוק הגורל).

בישראל, חוץ מחנויות ספרים משומשים, יש גם פורומים שמדברים על ספרי יד שניה (booksefer.net), פורום אספנות מוצלח (בברלי בוקס - אתר ישראלי לספרים באנגלית),וכן findabook.co.il שיכול לתת לכם נקודת התחלה טובה, וכן את רובינזון ספרים שרציני בתחום.

כתבי יד לא נשרפים, אומרים ביצירה האדירה "האמן ומרגריטה" שכתב מיכאיל בולקגוב.  תמיד יהיה מישהו ירצה בהם; לעולם, לעולם אל תזרקו ספר. זו הבקשה היחידה שלי.

2 תגובות »

  • מה כדאי לדעת על ספרי יד שניה? כל המידע…

    ספרי יד שניה הם דרך להעברה – קנייה, מכירה, מסירה, השאלה – של ספרים בין ידיים שונות. הרעיון הוא שספר שנקנה ונקרא יכול לספק עוד קוראים חוץ מאת הקונה הראשון שלו, שהיה לו הכבוד לגרד את החומר שמתחת לציפורניים על הפינות הקשיחות של דפי הספר….

  • מאת אמיר:

    כתבה מעולה! תודה!

השאר את תגובתך!

הוסף את תגובתך, או טראקבק מאתרך. באפשרותך גם עקוב אחרי תגובות אלו דרך RSS.

תהיה נחמד. תהיה נקי. תשאר קשור לנושא. בלי ספאם.

באפשרותך להשתמש בתגיות:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>