סודות של חסד – מסע בין אנשים טובים
23 באפריל 2012 – 14:50 | אין תגובות

לקראת החגים הטלפונים הניידים מוצפים בבקשות תרומה לנזקקים. יש מאיתנו שנענים ויש שדוחים את הבקשה. אמצעי התקשורת מדווחים בהרחבה על פעילות ההתרמה וההתנדבות של עמותות וארגוני צדקה וחסד. ברשתות השיווק מציעים ללקוחות לתרום מוצרי יסוד …

קרא עוד »
ספרות

סופרים

ביקורת ספרות

ספרי ילדים

ספרים מומלצים

ראשי » ספרות, ספרות ממבט חברתי, ספרים, ספרים ברשת, ספרים משומשים

ספרים בחינם – הספרייה הגלובאלית

פורסם על ידי admin ב 23 במאי 2010 – 11:40תגובה אחת

ספרים בחינם - המדריך השלם של ספרים חינם ברשת

מאחר ורובנו חיים ונושמים אינטרנט, לא ייפלא כי ספרי קריאה רבים אפשר למצוא למעשה עלי-רשת. לפניכם המדריך השלם המציע ספרים חינם אין כסף, לקריאה ברשת.

בין אם מדובר באתרים הכוללים הכוונות לרכישת ספרים או תיווך בין בעלי ספרים לאחרים ולקוראים המחפשים, ובין אם מדובר בפלטפורמות וירטואליות המכילות את הספרים עצמם במלואם, או לעיתים חלקים גדולים מהם, האינטרנט הפך לספרייה המגוונת החדשה – לא רק השכונתית או העירונית, כי אם הגלובלית. קיראו על ספרים באינטרנט.

אתרי האינטרנט מתווכים בין קוראי ספרים מכל העולם ומציעים ספרי קריאה בחינם בשפות רבות, כשבאופן טבעי המוכרת שבשפות התקשורת הרשתית והמוצרים שבה, גם החינמיים, היא עדיין השפה האנגלית.

הקורא הישראלי, שאם הוא באמת מגדיר את עצמו כאוהב-ספר, מוכרח להכיר על בוריו את פרויקט גוטנברג, אתר המציע קלאסיקות ספרותיות בשפע, בהיצע שבוודאי לא יבייש אף ספרייה פיזית, גם לא אקדמאית לצורך העניין.

פרויקט גוטנברג – א' ב' של התחום

אתר פרויקט גוטנברג, ששמו ניתן לו על שם ממציא הדפוס, מציע מגוון מדהים ומעורר השתאות של יצירות בחינם, מפורסמות יותר ומוכרות פחות, הכוללות את קלאסיקות קורותיו של הקלברי פין, טום סוייר או אף השטן של מארק טווין, מעלליו ולבטיו של רסקולניקוב יצירו של פיודור דוסטוייבסקי ומסעו האודסאי של יוליסס לג'יימס ג'ויס. http://www.gutenberg.org

התשובה הישראלית

אתר ישראלי שאוהבים לראות בו כמקבילה העברית לגוטנברג הוא כמובן אתר פרויקט בן יהודה, הקרוי על שמו של אליעזר בן יהודה מחיה השפה העברית. למרות שיש ממש באנלוגיה המתבקשת, בכל זאת עיקר עיקרו של האתר הוא דווקא יצירות קצרות כמו מסות, שירים ותרגומים של היוצרים, בעיקר אלו שיצרו שירה עברית במיטב הקאנון המסורתי, כשהספקטרום הרחב כולל את רחל המשוררת, חיים נחמן ביאליק, אברהם רגלסון, ובפרוזה – מנדלי מוכר ספרים, מרדכי זאב פיארברג, שלום עליכם ועוד. http://www.benyehuda.org

ספרים ורוח קשורים זה בזה, זו עובדה ידועה = ומסתבר שגם התעניינות רוחנית והעצמה אישית מביאים בעקיפין לשיתוף קהילתי בספרים בחינם – זה מה שקרה וקורה בהיווצרות והתפתחות פרויקט אגורה.

האתר שנולד כתוצר של השתתפות מייסדו בסמינר "יצירת ייעוד" בינלאומי וההשראה שהשתפות זו סיפקה, שהתבטאה באופן ההסתכלות על חיינו בעולם של משאבים וחומרים הנזרקים כפסולת בכל יום ויום.

זהו לוח עצום לשיתוף בחפצים משומשים, כשחלק ממפעילי האתר עובדים בו בהתנדבות וזוהי למעשה מהות הרוח שלו – חלוקת חפצים בלי שום תמורה, מלבד הרוחנית! האתר מציע בשל אופיו המגוון – פתוח לכל – ספרים בחינם מסוגים רבים, החל מספרי לימוד קונבנציונליים המשמשים ללימודים אקדמאיים, עבור בספרי לימוד לפנאי, כמו מוסיקה, תחביבים ואמנות, ועד לספרי עיון בתחומים נרחבים, ספרי היסטוריה, גיאוגרפיה, אספנות ועוד, וכמובן ספרות יפה. http://www.agora.co.il

אתר מעניין ברוח הספרים בחינם הוא אתר שאמנם לא מציע את היצירות עצמן כגוטנברג ובן-יהודה, אך הוא כולל רשימה די מכובדת של אתרים שונים ומגוונים שהם מציעים את השירות של ספרים אונליין וכאלה עם אפשרות נוחה להורדה – בין הקטגוריות אפשר למצוא מיתולוגיה ופילוסופיה, ציור ופיסול, ספרי קודש, הנדסה ואדריכלות, רפואה ותחומים רבים נוספים.

כהודעת הפתיחה שלו, האתר הוקם מתוך חזון – מחאה כנגד מחירי ספרי הלימוד הגבוהים בארץ. ואולם רוב רובם של הקישורים הוא לאתרים באנגלית ולא בעברית למשל. נסו את המדריך לחיפוש ספרים בחינם שהאתר מציע.

אופציה מעניינת נוספת להשיג ספרים בחינם ובצורה פיזית, בדומה לתיווך של אתר אגורה, היא באמצעות קהילות של גולשים המחליפים ספרים ביניהם – כלומר ספר בתמורה לספר.

מה שמרתק בקהילות כאלו הוא האפשרות להתוודע לספרים נדירים ממש שנאספים בעיקר על ידי אספנים או מכורים לדבר, כשאלה מאסו בהם ולכן רוצים להחליפם – ולכן השותף ב"סחר החליפין" הזה רק מרוויח – כי תוך כדי הוא נפטר מספר שכבר חסר משמעות עבורו אך יהווה פנינה עבור מישהו אחר. קיראו מידע נוסף על ספרים משומשים וכן על ספרים יד שניה.

קהילות כאלה פעמים רבות גם מנהלות מפגשי פורומים שבהם המשתתפים מחליפים בין הספרים ומציגים את מרכולותיהם. שווה לגלוש ולבדוק. בין הפורומים למסירת ספרים בחינם או החלפתם תמורת ספרים אחרים אפשר למצוא את סימניה, פיינד-א-בוק, קפה דה-מרקר ועוד.

אתם מוזמנים בחום להגיב ולתת לקוראים ולנו רעיונות נוספים!

תגובות »

  • רוצים ספרים בחינם? זאת הדרך!…

    מאחר ורובנו חיים ונושמים אינטרנט, לא ייפלא כי ספרי קריאה רבים אפשר למצוא למעשה עלי-רשת. לפניכם המדריך השלם המציע ספרים חינם אין כסף, לקריאה ברשת….

השאר את תגובתך!

הוסף את תגובתך, או טראקבק מאתרך. באפשרותך גם עקוב אחרי תגובות אלו דרך RSS.

תהיה נחמד. תהיה נקי. תשאר קשור לנושא. בלי ספאם.

באפשרותך להשתמש בתגיות:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>